Zakładanie i prowadzenie sklepu internetowego

Sklep online to jedna z wielu możliwości biznesowych jakie oferuje internet. Jest to mniej lub bardziej zaawansowane narzędzie, wyposażanie w wyszukiwarki, opcje płatności oraz sortowanie produktów, co pozwala na szybkie i wygodne robienie zakupów. Internet pozwala zaproponować niższe ceny niż te w sklepach, dlatego zainteresowanie zakupami online cały czas rośnie.

Zakładanie sklepu internetowego

Założenie sklepu internetowego może przyczynić się do znaczącego obniżenie kosztów działalności. Część pracy wykonywana jest automatycznie przez system komputerowy, dlatego ilość zatrudnionych osób jest mniejsza niż w zwykłym sklepie. Działalność można prowadzić nieustannie – od poniedziałku do niedzieli przez 24 godziny na dobę. Sklep internetowy nie jest również ograniczony jakimkolwiek terytorium oraz nie ma konieczności wynajęcia specjalnego lokalu handlowego i magazynu na produktu.

1. PROJEKT STRONY

Sklep internetowy po pierwsze składa się ze strony internetowej, na której znajdować się będzie jego oferta. Duża ilość produktów dostępnych w sprzedaży powoduje,że dla uzyskania przejrzystości konieczne jest wprowadzenie kategorii tematycznych. Opisy poszczególnych produktów znajdują się wówczas na podstronach. Po dokonaniu wyboru, użytkownik przechodzi do formularza, w który należy wpisać określone dane osobowe, niezbędne do sfinalizowania transakcji.

2. ADRES STRONY (DOMENA)

Niemniej strona internetowa musi funkcjonować na konkretnej domenie. Adres internetowy powinien być łatwy do zapamiętania, najlepsza jest oczywiście sama nazwa sklepu lub asortymentu. Jednakże wiele domen jest już zajętych, dlatego często konieczne jest skorzystanie z dłuższej nazwy, np. z określaniem miejscowości. Po wykupieniu domeny może konstruować stronę internetową. Konieczne jest regularne odnawianie domeny, tak aby nie wygasła jej ważność i ktoś jej nam nie odkupił(stracimy wtedy posiadany adres).

3. WYKUPIENIE SERWERA

Podczas zakładania sklepu internetowego nie obędzie się bez hostingu.Wszelkie pliki zamieszczane są na serwerze, co umożliwia działanie w sieci. Przestrzeń na serwerze można wykupić od firm zajmujących się sprzedażą tego typu usług.

4. SKRYPT DO PROWADZENIA SKLEPU

Ostatnim niezbędnych punktem jest wykupienie skryptu do założenia sklepu. Te z podstawowymi funkcjami dostępne są bezpłatnie, za te bardziej zaawansowane należy już zapłacić.

5. INNE FORMY SPRZEDAŻY ONLINE

Działalność sklepu internetowego nie jest ograniczona tylko do samodzielnej strony internetowej. Sprzedawać można również za pośrednictwem popularnych aukcji online. Wystarczyć założyć profil na portalu aukcyjny i dobrze zareklamować produkt. Coraz popularniejszą formą handlu w sieci stają się pasaże, czyli miejsca z ofertami przynajmniej kilku niezależnych sklepów.

6. REKLAMA W INTERNECIE

Reklamować się w internecie można na wiele sposób. Liczy się przede wszystkim pozycja w wyszukiwarkach, dlatego najważniejsze jest pozycjonowanie. W tym wypadku konieczny jest właściwy wybór fraz, po których potencjalni klienci mogliby wyszukać sklep w sieci. Warto zatem to zadanie powierzyć doświadczonej firmie.

Innym sposobem są linki sponsorowane, które również generują ruch na stronie. Polega to na zamieszczeniu linków w różnych serwisach, by ewentualnie internatu klikną i przeniósł się na adres sklepu.

Efekty przynosi też mailing z ofertą sklepu. Tutaj niezbędne jest posiadanie bazy adresów e-mail, która jest najczęściej odpłatna.

Natomiast najnowszym hitem e-marketingu są reklamy w serwisach społecznościowych, które nieustannie cieszą się ogromny zainteresowanie Internetów.Założenie ciekawego konta na portalu bardzo może zwabić wielu klientów, a co najważniejsze jest to usług całkowicie darmowa.

7. FORMALNOŚCI ZWIĄZANE Z ZAKŁADANIEM SKLEPU INTERNETOWEGO

Zanim jednak przystąpisz na działalności handlowej Internecie czekać cię będzie typowa, dla każdej firmy, biurokracja. Własny biznes należy zarejestrować jako wirtualną formę działalności gospodarczej. Konieczne jest dokonanie wpisu o nowo otwartej firmie w Krajowym Rejestrze Sądowym lub w Ewidencji Działalności Gospodarczej. Następnie trzeba uzyskać wpis do REGON w Urzędzie Statystycznym. Ponadto niezbędne jest posiadanie firmowego konta bankowego w jakimkolwiek oddziale. Na koniec należy dopełnić formalności w Urzędzie Skarbowym i ZUS-ie.

One Response to “Zakładanie i prowadzenie sklepu internetowego”

  1. ramirez pisze:

    jeśli chodzi o marketing w e-sklepie, uważam, że nic nie zastąpi e-mail marketingu. Nie chce się jakoś rozpisywać, ale tu jest dobry artykuł na ten temat, polecam alterweb.pl/-e-mail-marketing-w-sklepie-internetowym

Skomentuj ramirez Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.