Jak komunikacja wewnątrz firmy wpływa na wyniki pracy

 

Outlines of three office workers interacting by the window

Pracownicy stanowią fundament każdej firmy. Im bardziej są oni zmotywowani, tym większe zyski generuje dane przedsiębiorstwo. Aby realizować jak najwięcej zamówień, jak najlepiej sprostać oczekiwaniom klientów i usprawnić pracę działów, potrzebna jest fachowa oraz solidna komunikacja wewnątrz firmy. To ona jest kluczem do sukcesu w biznesie.

Najważniejszym zadaniem wewnętrznej komunikacji, czyli wewnętrznego PR-u jest zadbanie o to, aby pracownicy oraz wszystkie inne osoby związane z firmą otrzymały właściwe i rzetelne informacje w odpowiednim czasie. To właśnie oni mają największy wpływ na reputację firmy.

Jak powinna wyglądać komunikacja wewnętrzna w firmie?

Należy unikać plotek i negatywnego stosunku pracowników do firmy poprzez informowanie ich o wydarzeniach, ważnych projektach i zmianach jeszcze przed ich wdrożeniem, rozmowy, szybkie oraz sprawne odpowiadania na pytania, bezpośredni kontakt. Na sprawną pracę działów ma także wpływ otwarty dialog kadry zarządzającej wraz z pracownikami przedsiębiorstwa, dowartościowywanie i docenianie pracowników, rozwiązywania sytuacji konfliktowych, wysłuchiwanie skarg i wniosków oraz próby negocjacji. Istotne jest też to, żeby pracownik nie traktował swojej pracy wyłącznie jako przykrego obowiązku, co może ułatwić wstąpienie do stowarzyszenia czy klubu zainteresowań powstałego wewnątrz zakładu pracy, otrzymanie rabatu na zakupy, wejściówki na koncert, karnetu na basen bądź na siłownię.

Wśród możliwości usprawnienia komunikacji wewnętrznej firmy znajdziemy:

  • tablice informacyjne,
  • mailingi do pracowników,
  • wortale pracownicze,
  • skrzynkę uwag i pomysłów,
  • małe, kameralne bądź duże oficjalne spotkania,
  • wyjazdy integracyjne, szkoleniowe, imprezy firmowe,
  • konkursy dla pracowników,
  • szkolenia z komunikacji
  • inne formy komunikacyjne w postaci telewizji, radiowęzła, gazetki firmowej

Efekty – sukces firmy

Prawidłowa komunikacja wewnątrz zespołu pracowniczego stanowi najprostszą metodę uzyskania poprawy osiągnięć przedsiębiorstwa i w dodatku jak najmniejszym nakładem pracy i pieniędzy. Odpowiednio dobrana strategia komunikacyjna pozwoli zaoszczędzić nieprzyjemnych nieporozumień w firmie oraz na szybsze i efektywniejsze wykonywanie zadań pracowniczych, a także wzbudzi większe chęci do pracy wśród zatrudnionych. Brak tego elementu sprawi, że pracownicy poczują się odsunięci, niedocenieni oraz nie zdążą przygotować się do wprowadzanych w przedsiębiorstwie zmian. Natomiast dzięki sprawnemu przepływowi informacji pracownicy (także i ci byli) zyskują dobre zdanie na temat swojego miejsca pracy, kształtując tym samym pozytywny wizerunek instytucji na zewnątrz. Poprzez sprawną komunikację wewnętrzną są oni przygotowani na zmiany, łatwiej identyfikują się z firmą, a ich zaangażowanie w pracę, lojalność oraz zaufanie do firmy rosną. Dialog między pracodawcą a pracownikami w firmie sprawia, że panuje w niej lepsza atmosfera. To wszystko ma wpływ na sukces firmy oraz wzrost generowanych przez nią zysków.

One Response to “Jak komunikacja wewnątrz firmy wpływa na wyniki pracy”

  1. Aleksandra More7 pisze:

    Od komunikacji wewnętrznej zależy tak naprawdę bardzo dużo i moim zdaniem jest to podstawa. Jeśli na tym poziomie będzie chaos to niestety kontakty zewnętrzne ulegną znacznemu obniżeniu. Polecam dlatego firmom zainwestować w CRM, ponieważ ułatwia on znacznie komunikację poprzez wiele narzędzi, jak np. baza danych czy dziennik zadań. Manager z pewnością będzie mógł lepiej planować czas pracowników, a sam pracownik jest w stanie łatwo dotrzeć do ważnych informacji potrzebnych do pracy. Polecam poczytać artykuły tematyczne dostępne na stronie crm7.pl

Komentarze

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.