Rekrutowanie wysoko wykwalifikowanych specjalistów zdecydowanie różni się od poszukiwań pracowników niższego szczebla. Głównie ze względu na fakt, że osoby takie najczęściej posiadają już ugruntowaną pozycję zawodową, a co za tym idzie satysfakcję z pracy na aktualnym stanowisku. Są też mniej skłonne do przyjmowania nowych ofert, chyba, że te są wyjątkowo konkurencyjne.
W związku z tym to pracodawca musi dołożyć wszelkich starań, aby zwabić specjalistę do swojej firmy, składając przemyślaną i atrakcyjną propozycję. Podobnie wygląda sytuacja w przypadku rekrutacji osób o nietypowych specjalizacjach czy umiejętnościach. Tutaj również niezbędne jest bardzo indywidualne podejście pracodawcy oraz przygotowanie oferty kierowanej do konkretnej osoby.
Jednak na początku procesu rekrutacyjnego już samo dotarcie do takich osób może stanowić problem. Jeśli są to specjaliści zadowoleni ze swoich zarobków i posad, prawdopodobieństwo, że zaglądają na portale z ogłoszeniami pracodawców jest znikome. Dlatego to pracodawca musi zabiegać o pierwszy kontakt. Z drugiej jednak strony osoby zajmujące wysokie stanowiska dbają o swój wizerunek i markę na portalach branżowych czy społecznościowych o charakterze biznesowym, na których skrupulatnie umieszczają informacje o sobie, swoich dokonaniach i doświadczeniu, więc takie strony mogą być doskonałym źródłem kontaktów.
Jeśli ta metoda okaże się niewystarczająca, pracodawca może zgłosić się do wyspecjalizowanej agencji HR, która w swoich zasobach posiada różne rodzaje wyszukiwarek pozwalających na znalezienie osób spełniających wskazane kryteria. Skorzystanie z profesjonalnej pomocy wiąże się z następującymi udogodnieniami:
Specjaliści są cennym kapitałem dla każdej firmy, dlatego aby ich przyciągnąć, należy stworzyć konkurencyjną na rynku oraz w stosunku do obecnej pracy ofertę, proponując poza atrakcyjnym wynagrodzeniem, także pakiet benefitów.
Komentarze